جستجو

تبلیغات



نمونه سوال درس مدیریت کلاس(مهارت های ارتباطی) دانشگاه پیام نور - رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی

    1-      در یک ارتباط کلاسی موثر کلیه کلمات، الفاظ و رفتارهای غیرکلامی که معلم برای انتقال پیام به کار می برد.............. است.

    1-بازخورد                           2-رمزگشایی                3- رمز گردانی                              4- کانال ارتباطی

    2-      مشکلاتی از قبیل حواس پرتی، نگرانی، اضطراب و ادراک کلیشه­ای از کدام دسته از موانع ارتباط می­باشد؟

    1-موانع مربوط به گیرنده          2- موانع مربوط به فرستنده               3- موانع مربوط به پیام                    4- موانع مربوط به وسایل ارتباطی

    3-      در کدام نوع از گوش دادن فرد، درک از پیام دیگری را با بیان مجدد یا با عبارات خاص نشان می­دهد؟

    1-شنیدن مودبانه                               2- شنیدن رقابتی              3- شنیدن فعال            4- شنیدن تفوق جویانه

    4-      در کدام دسته از کلاس­ها معلمان و دانش­آموزان دارای کار و فعالیتی برای انجام دادن هستند؟

    1-کلاس­های معلم دار           2- کلاس­های رقابت مدار               3- کلاس­های شاگرد مدار               4- کلاس­های وظیفه مدار

    5-      بهترین سبک اداره کلاس کدام شیوه است؟

    1-اقتدارگرایی آزادمنشانه                         2-مستبدانه                     3- آزادگذاری                                        4- بینابینی

    6-      کدام یک از موارد زیر شامل مهارت های ضمن تدریس نمی­باشد؟

    1-ارزشیابی تشخیصی                             2-برقراری ارتباط                   3- طراحی روزانه برنامه تدریس                        4- تمرکز بخشی

    7-      در کدام سبک یادگیری فراگیرنده ترجیح می­دهد خطوط کلی قوانین، فرصت­های نمایش رهبری و اقتدار معلوم باشد؟

    1-سازمان دهنده                                   2-وابسته                          3- تحقیق کننده                               4- عمل کننده

    8-      کدام مورد از اهداف اساسی در مدیریت موثر در کلاس درس می­باشد؟

    1-ارتباط بین معلم و شاگرد      2- آمادگی روحی و روانی                 3- شروع و خاتمه هدفمند کلاس                      4- قوانین و رویه­های کلاسی

    9-      کدام مورد از عوامل مهم در صحبت کردن موثر نمی­باشد؟

    1-اعتماد به نفس گوینده                   2- وضوح و شفافیت              3- استفاده از رمز گذاری خاص                           4- برقراری رابطه عاطفی بین طرفین

    10-  ­­در کدام سبک یادگیری فراگیرنده به برقراری تعامل با دیگران نیاز دارد؟

    1-سازماندهنده                     2- عمل کننده                      3- تحقیق کننده                            4- وابسته        

    11-  دو بعد ضروری در گوش کردن موثر کدام­اند؟

    1-دانش و تماس چشمی                         2- احساس و تماس چشمی              3- تفکر و دانش           4- دانش و احساس

    12-  ......... معتقد است که برای کسب موفقیت و درگیری در یک ارزیابی انتقادی به گوش کردن موثر نیازمندیم.

    1-کلاین                    2- کوماکی                      3- ولف                           4- گیلر

    13-  در کدام نوع گوش کردن سه مورد اعتبار گوینده، بحث منطقی و جاذبه­های روانشناختی مطرح است؟

    1-انتقادی                  2- همدلی                    3- تشخیصی                                        4- برای لذت بردن

    14-  کدام نوع گوش کردن بیشترین کاربرد در یادگیری را دارد؟

    1-تشخیصی                2- خود-محوری             3- گوش دادن با توجه             4- برای کسب اطلاع

    15-  برای افزایش احساس همدلی و دلگرمی در اولین برخورد چه می کنیم؟

    1-دستکاری نگاه          2- کج کردن گردن             3- دست دادن                  4- سر تکان دادن

    16-  به اعتقاد «بولمر» بیشترین قضاوت شاگردان متاثر از چیست؟

    1-نمره­های درسی         2- کتاب درسی             3- ارتباط خانه و مدرسه          4- اولین برخوردها

    17-  منظور «نپ» از مکمل کردن در ارتباط کلامی و غیر کلامی چیست؟

    1-رفتارهای غیر کلامی آنچه را گفته می­شود نفی می­کند                           2-ارتباط غیرکلامی می­تواند ارتباط کلامی را روشن کند

    3-رفتار غیر کلامی می تواند ارتباط کلامی را مورد تاکید قرار دهد                4- ارتباط غیرکلامی می­تواند جایگزین ارتباط کلامی شود.

    18-  ارتباط دورن فردی چه نوع ارتباطی است؟

    1-ارتباط رودررو           2- ارتباط با مخاطب زیاد             3- ارتباط در جمع          4- ارتباط با خود

    19-  مدیریت موثر کلاس درس چه زمانی رخ می­دهد؟

    1-وقتی معلم تدریس موضوعات را آغاز کند                                          2- وقتی معلم روابط رسمی را اولویت قرار می دهد

    3- وقتی معلم انتظارات خود را به شاگرد منتقل نماید                                4- وقتی معلم توجه شاگرد را برمی انگیزاند

    20-  حریم شخصی افراد چه فاصله­ای را در بر می­گیرد؟

    1-2/1 تا6/3             2- بیش از 6/3 متر             3- 45تا 120 سانتی­متر          4- 15 تا 45 سانتی متر

     

    شاد و پیروز باشید


    این مطلب تا کنون 32 بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395
    منبع
    برچسب ها : ارتباط ,کدام ,      ,                ,معلم ,کلامی ,                          ,ارتباط کلامی ,وقتی معلم ,موانع مربوط ,      کدام ,ارتباط غیرکلا ,
    نمونه سوال درس مدیریت کلاس(مهارت های ارتباطی) دانشگاه پیام نور - رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی

تبلیغات


    تبلیغات شما در این قسمت

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز پنجشنبه 10 فروردين 1396

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر